سیالوگرافی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سیالوگرافی چیست و چگونه به پزشکان کمک می‌کند؟ این سوال بسیاری از افراد است. در این مقاله هر آنچه که باید درباره Sialography بدانید، از انجام تا مقایسه آن با سایر روش ها را بررسی می کنیم.

چرا پزشکان سی تی اسکن شکم را تجویز می‌کنند؟

چرا پزشکان به سی تی اسکن شکم اعتماد دارند؟ در این مقاله در میابیم که این روش تشخیصی به تشخیص وضعیت سلامت شما چه کمکی می کند و چرا پزشکان آن را تجویز می کنند.

ام آر آی شکم و لگن با تزریق و آنچه بیماران باید بدانند!

ام آر آی شکم و لگن در بررسی چه علل، علائم، و درمان چه بیماری هایی مفید و کارآمد است را در این صفحه خواهید خواند.

سونوگرافی داپلر رحم و هر آنچه که لازم است بدانید!

یک روش تشخیصی و غیر تهاجمی است که به منظور بررسی جریان خون در عروق و شریان‌های تخمدان و رحم استفاده می شود که برای شناسایی بیماری و وضعیت رحم کاربرد دارد.

ام آر آی ستون فقرات و هر آنچه که لازم است بدانید!

ام‌ آر‌ آی ستون فقرات کمری یک ابزاری تشخیصی و غیر تهاجمی است که با استفاده از امواج رادیویی می تواند تصاویر دقیقی از ستون فقرات و بافت‌های نرم مانند عضلات و اندام‌ های اطراف آن را نشان دهد.

ام آر آی سینه چگونه به شناسایی زود هنگام سرطان پستان کمک می کند؟

ام آر آی پستان یک روش‌ پیشرفته تصویربرداری برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه است و از امواج رادیویی و آهنرباهای قوی برای تهیه تصاویر دقیق از بافت‌های پستان استفاده می شود.

همه چیز درباره ام آر ونوگرافی

با ام آر ونوگرافی در این صفحه بیشتر آشنا شوید و هر آنچه نیاز است از آن بدانید از جمله مراقت ها و نمات قبل از تست، مراقبت های بعدی و نوحه انجام و موارد کاربرد این تکنولوژی تصویربرداری پیشرفته

همه چیز درباره ام آر اسپکتروسکوپی

ام ار اسپکتروسکوپی (MRS) یک روش پیشرفته تصویربرداری بر پایه MRI است که به جای نمایش تصاویری از ساختار فیزیکی بدن، اطلاعاتی درباره ترکیب شیمیایی سلول‌ها و بافت‌ها ارائه می‌دهد

ام آر آنژیوگرافی چیست و چه کاربردی دارد؟

ام آر آنژیوگرافی یک روش تصویربرداری تشخیصی غیرتهاجمی است که برای تشخیص بیماری های عروق خونی بهترین گزینه می باشد. اگر دچار مشکلاتی عروقی هستید این مقاله ایران نوبت می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

ام آر دفکوگرافی چیست و چگونه انجام می شود؟

MR دفکوگرافی تست بسیار مهمی است که در تشخیص بیماری های مربوط به ناحیه لگنی مثل افتادگی رحم و مثانه و مشکلات دفع کمک ویژه ای می کند اینجا می توانید اطلاعات بیشتر کسب کنید.

سی تی اسکن دقیق تر است یا ام آر آی؟

اگر به دنبال این هستید که سی تی اسکن دقیق تر است یا ام آر آی در ابتدا باید با هرکدام از این دو آشنا شوید و ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدام را بشناسید. پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

آمادگی قبل از سونوگرافی های مختلف

اگر میخواهید با آمادگی ها و نکات لازم قبل از انواع سونوگرافی آشنا شوید با ما همراه باشید. از جمله آمادگی قبل از سونوگرافی کبد، سونوگرافی کیسه صفرا، سونوگرافی بارداری و آنومالی، مردان قبل از سوونوگرافی باید چه کنند؟

سونوگرافی چیست؟ | راهنمای جامع از زبان پزشک سونوگرافیست

سونوگرافی چیست؟ در تشخیص چه بیماری هایی کاربرد دارد؟ انواع سونوگرافی ها و محدودیت های آن را به کمک مجله سلامتی ایران نوبت بشناسید.

از سونوگرافی واژینال یا داخلی هر آنچه که باید بدانید!

مزایای سونوگرافی واژینال یا داخلی، کاربردهای آن، مقایسه آن با سایر سونوها، آنچه را که باید در حین تست انتظار داشته باشید و همچنین آیا این تست در ایام قاعدگی امکان پذیر است یا خیر در این صفحه بدانید.

ام آر آی با تزریق برای چیست؟

اگر میخواهید بدانید ام ار آی تزریقی چیست و به چه دلیل به بیمار ماده حاجب تزریق می شود و در چه مواقعی پزشک را Contrast MRI را تجویز می کند و آیا خطری هم این تست دارد با ما در این صفحه همراه باشید.