سونوگرافی داپلر رحم و هر آنچه که لازم است بدانید!

یک روش تشخیصی و غیر تهاجمی است که به منظور بررسی جریان خون در عروق و شریان‌های تخمدان و رحم استفاده می شود که برای شناسایی بیماری و وضعیت رحم کاربرد دارد.

سونوهیستروگرافی و درک کامل آن

سونو هیستروگرام یک سونوگرافی تخصصی رحم و لوله های فالوپ برای تعیین موارد مشکوک به ناهنجاری های داخل رحمی است، برای آگاهی از چیستی آن با ما همراه باشید.

تنبلی تخمدان | از علائم تا روش های درمانی

سندروم تخمدان پلی کیستیک که معمولا با نام PCOD یا تنبلی تخمدان شناخته می شود، نوعی اختلال هورمونی شایع در زنان در سنین باروری است و یکی از راه های تشخیص آن سونوگرافی است. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

کیست درموئید را می شناسید؟

کیست درموئید از تجمع بافت در زیر پوست ایجاد می شود و شامل مو، دندان و یا اعصاب است. این کیست ها معمولا در سر و گردن رخ می دهند و از زمان تولد به همراه نوزاد است و معمولا با جراحی قابل برداشتن هستند.

همه اطلاعاتی که درباره پریود نامنظم لازم است بدانید

قاعدگی طبیعی و منظم از معیارهای سلامت در دوران باروری است. این مطلب دربرگیرنده اطلاعات کامل درباره دلایل پریود نامنظم و راه‌های تشخیص و درمان آن است.

اندومتریوز | از تشخیص تا درمان

اندومتریوز تشکیل بافت پوشش داخلی رخم در خارج از رحم است و اولین راه تشخیص آن سونوگرافی است. این بیماری سرطان نیست و درمان های هورمونی و جراحی دارد و در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

پیچ خوردگی تخمدان | از تشخیص تا درمان

پیچ خوردگی تخمدان پیچیدن تخمدان ها به دور بافت های اطراف خود می گویند. برای اطلاعات بیشتر درباره علائم، تشخیص و درمان آن ما را همراهی کنید.

افتادگی رحم و نشانه های آن

افتادگی رحم یک مشکل شایع در زنان است در این صفحه، به بررسی نشانه های آن، علل و علائم افتادگی رحم، راه های تشخیصی و درمان های آن می پردازیم.

کیست تخمدان چیست؟ از تشخیص تا درمان آن

کیست تخمدان چیست و چرا به وجود می آید؟ اینجا به توضیح کامل علل، انواع آن و راه های تشخیص و درمان آن خواهیم پرداخت.

عکس رنگی رحم چیست؟

عکس رنگی رحم چیست؟ HSG یا هیستروسالپینگوگرافی نقش مهمی در بررسی وضعیت رحم و لوله های فالوپ بر عهده دارد. اگر میخواهید اطلاعات کامل در مورد این تست کسب کنید و بدانید چگونه انجام می شود با ما همراه باشید.